Aleš Najmann
Jumpshot

O spíkrovi

Aleš se věnuje v Jumpshotu vývoji frontend části Big Dat řešení. Jedním z jeho hlavních úkolů je jak vizualizace výsledků analýz, tak i User Experience a analýza chování uživatelů. Aleš má rozsáhlé zkušenosti s vývojem v bankovním prostředí (Česká Spořitelna, Barclays, EmbedIT) a věnuje se i vývoji aplikací pro mobilní platformy a nositelnou elektroniku (wearables).

Název přednášky

Lovci vs. Sběrači: analýza chování uživatelů internetu jako základ k predikcím

Anotace přednášky

Analýza klíčových slov clickstreamu ukazuje, že muži volí přímočarý přístup při online nakupování narozdíl od žen. Ty tráví více času hledáním a prohlížením. Když muži hledají oblečení, velmi často dopředu vědí, co chtějí, které klíčové slovo použít, aby nalezli svůj cíl. Naopak ženy tráví mnohem více času procházením zboží, často bez konečného rozhodnutí uskutečnit nákup. Přesto však důsledně zvažují výběr navzdory tomu, že neměly konkrétní představu.

Sociodemografická analýza, vzorce chování zachycené v datech, analýzy vyhledávání na webu spolu s analýzou následných nákupů a především ohromné množství dat. To jsou nástroje ke zkoumání rozdílných vzorců nakupování využitelných v marketingu i e-commerce.

Odpověď na otázku: Jak budou vypadat data/datová analytika v roce 2030?

Datová analytika bude komoditou stejně jako je dnes internet. Neboli bude pouhým prostředkem k jiným věcem.